اخبار داخلی
شماره: 2745
1392/01/31 - 08:48
هزینه درمان بيماران قلبی به عهده سازمان های خیریه است

با توجه به گرانی خدمات پزشکی و کاهش حمایت های بیمه ای، بار اصلی تامین هزینه درمان بیماران قلبی به عهده سازمان های خیریه مانند زنجیره امید و تامین اجتماعی است .

 

به گزارش بنیان ، دکتر عبدالرحيم قاسمی عضو هيات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهيد بهشتی گفت:  میزان حمایت های بیمه ای از بیماران قلبی در سال های اخیر کاهش پیدا کرده است و بدون کمک موسسات خیریه ، بیماران قادر به ادامه درمان نیستند . این در حالی است که تامین هزینه درمان از مهمترین وظایف انجمن قلب کودکان ایران است.
وی افزود: با توجه به اهدافی که انجمن های مشابه در سطح دنيا و کشورهای منطقه دارند انجمن قلب باید تنها بيماران کودک مبتلا به بيماری های مادرزادی قلبی را تحت پوشش قرار دهند  اما ما در تلاش هستیم تا تمامي بيماران بدون در نظر گرفتن سن آنها، تحت پوشش آموزشي و درماني قرار بگيرند.
عضو انجمن قلب کودکان تصريح کرد: چشم انداز ما این است تا کودکانی را که از بدو تولد با مشکلات قلبی مادر زادی متولد می شوند تحت پوشش و درمان قرار دهیم و پس از 14 سالگی بستر علمی را بدون سابقه پزشکی در اختیار پزشکان بزرگسال قرار نداده و این پزشکان بدون کمک و راهنمایی ما قادر به ادامه درمان نباشند.
قاسمی خاطر نشان کرد: میزان تحقیقات در مورد ناهنجاری های قلب کودکان در کشورهای در حال توسعه که ایران هم شامل آن می شود، بسیار پایین و یک سی ام کشورهای توسعه یافته است. 
وی در خاتمه گفت: بدون افزايش آگاهی عمومی در زمينه بيماری قلب اطفال، امکان درمان برای این بیماران در سطح بسیار پایینی قرار می گیرد . متخصصان کودک نخستین گروهی هستند که باید در زمینه قلب کودک و ناهنجاری هایش آموزش ببینند و امیدواریم در آینده ای نزدیک به این هدف دست یابیم. 
پایان مطلب/
 
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved